Thursday, April 7, 2011


LOkasi:Sekolah
jam loceng berbunyi tanda tamatnya hari persekolahan pada hari ini..fira mengeluh lemah.."hurm...sedihnya aq nak tinggalkan sekolah nie...tinggal kan kawan2...
Dila:  Oit cik fira kau buat apa lagi 2...x dgr bunyl loceng ker....ko xnak balik erh..
Fira:  Aku dgr lah..kau nie...xkanlah aku xnak balik....eh Dila sebelum balik kita g Mall dulu          nak x...

tiba2 sofea mencelah

Sofea: Nak Nak Nak....kau belanjan kan....hehe...aq n dila set jer...tapi apasal ko tetiba plak nak ajak kitaorang         g mall arini erh..
Fira: Ish korang nie...tak ingat ker??kan hari ni aku last kat sekolah nie..next week aku dah nak pindah johor(tiba-tiba muka fira berubah sedih)
Dila: ala...relax lah...bkn xjumpe lagi pun lepas nie....hurm lau nak g mall jom pergi sekarang..xpayah ko nak touching2
Fira : ok jom...naik kereta aku...

DI MALL
Mereka bertiga bershoping sakan di mall 2..semua di belanja oleh fira sebab tanda terima kasih fira pd diaorang y sudi berkwn dgn dia selama ni..dan setelah penat bershoping fira mengajak pergi mkn di kenny rogers sebab dia tahu dila n sofea suka mkn kat situ...

Fira : Dila.sofea..perot aku dah lapar nie..jom pergi makan..
Dila: Nak makan kat mana nie...
Fira : Mana lagi kenny lah..kan you allz suka mkn kat situ....sambil tersenyum
Sofea : dah JOm2...nti perut aku menangis...hhe.....

Setelah order apa yang masing2 nak mkan....Fira beritahu dila n sofea sesuatu..

Fira: (dgn muka y sedih)Dila...Sofea...aq sedih sgt2 nak berpisah dgn korang..dah lamakan kita berkwn...pas 2 tiba2 nak berpisah..kalau ikut hati aku xnak berpisah dgn korang tapi nak bt mcm mana aku terpaksa ikut ayah aku pindah... (tiba2 Fira mengalirkan air matanya)..
Dila : Ala...ko ni Fira..lau ko nak pindah...ko pindah jer lah ikut ayah kau 2...aku dgn sofea ok jer kat sini...xda hal lah...pas ni terpaksalah aku dgn fea cari kwn kaya y lain...syok 2 bila kuar jer xyah keluar duit...betul x Fea???
Sofea : betul 2 fira...xpayah lah ko nak nangis2 nie..aku cuma sedih sebab dah xda y nak support kitaorang lagi jer lah bila ko xda nti..

Fira terkejut dgn pengakuan dua sahabat baiknya itu...x sangka kawan yang dia syg selama nie rupa2nya hanya berkwn dgnnya hanya kerana kesenangan yang dia ada..

Fira : Dila... Sofea...maksudnya  selama ni korang kwn dgn aku sebab kesenangan aku,sebab kekayaan aku,aku betul2 tak sangka dila,sofea..kau sanggup buat mcm nie kat aku..dah lama kita berkawan tapi bila nak berpisah mcm nie..sikit pun kau x sedih. tapi sebaliknya sibuk fikir cari kwn lain...(fira masih mengeluarkan airmatanya)xper lah..kalau mcm 2...aku rasa lebih baik aku balik dulu...niat aku keluar dgn korang sebab nak lepaskan rasa sedih aku sebab nak berpisah dgn korang..tapi sebaliknya yang aku tanggung...terima kasih dila,,sofea atas selama nie...aku....)fira terus berlalu...tapi sebelum 2 dia sempat tinggalkan note Rm100 di atsa meja utk kos harga mknan 2....fira berlari ke keretanya dgn linangan air mata

Pemandu :  Cik Fira..kenapa menangis nie...ada apa2 y pak man boleh tolong..
Fira : xda apa2 lah pak man....jom kita balik...
sesampainya diruma Fira terus berlari kedalam bilik..dia mengunci pintu dan menghempaskan badannya diatas katil...dia masih menagis...sampai hati korang..aku benci...benci......fira menumbuk tilamnya dgn sekuat hati....
Benci....setelam beberapa jam dia menangis...akhirnya Fira bingkas bangun..dia berazam...bila di Johor nanti dia akan buat 1 perubahan pada dirinya......apa perubahannya itu yer..TGu............Part 2

No comments:

Post a Comment